- Mokymosi be sienų organizavimas vardan kiekvieno mokinio individualios pažangos
- Keičiame kryptį: nuo mokymo – prie mokymosi
- Mokomės priimti: tarpkultūrinis ugdymas šiuolaikinėje mokykloje
Erasmus+ KA1 projektas ,,Mokymosi be sienų organizavimas vardan kiekvieno mokinio individualios pažangos“
1. Skatinti mokytojus ieškoti naujų veiklos organizavimo sprendimų ugdymui išnaudojant netradicines mokyklos ir už mokyklos ribų esančias aplinkas.
2. Atrasti formaliojo ir neformaliojo ugdymo dermę mokantis be sienų.
3. Efektyvinti mokykloje ir pamokoje vykstančius vadybinius procesus pritaikant Europos šalių švietimo patirtį.
4. Stiprinti mokytojų kalbinę ir tarpkultūrinę kompetenciją bendraujant ir bendradarbiaujant su kolegomis iš kitų šalių mobilumų metu.
Erasmus+ KA1 mokymai Barselonoje
Salduvės progimnazijos specialioji pedagogė Rita Melienė kartu su pedagogais iš Belgijos, Lenkijos, Suomijos, Vengrijos ir Vokietijos birželio 13-18 d. Barselonoje dalyvavo mokymuose „Streso atpažinimas ir valdymas“. Analizuojant teorinius aspektus ir atliekant praktines užduotis, susijusias su emocinio intelekto ugdymu, laiko planavimu ir valdymu, streso poveikiu smegenims ir kt. buvo mokomasi kurti emociškai palankią ugdymosi aplinką, leidžiančią įgyti gebėjimų atpažinti stresą, jį įveikti ir kiekvienam mokiniui siekti individualios pažangos.
2022-05-30
Erasmus+ kursai Tenerifėje
Salduvės progimnazijos mokytojos Tatjana Kukelkienė ir Inga Songailienė dalyvauja savaitės trukmės Erasmus+ mokymuose “Outdoor education: a new way of teaching and learning”.
Šių mokymų veiklos orientuotos į klasėse ir už klasės ribų pritaikomų aktyviųjų metodų išbandymą. Džiaugiamės, kad galime mokytis ir dalintis patirtimi su mokytojais iš Airijos, Kroatijos ir Portugalijos.
Lietuvių kalbos mokytoja T. Kukelkienė,
karjeros konsultantė I. Songailienė
Apie palankių socialinių-emocinių aplinkų kūrimą
Lietuvių kalbos mokytoja Ina Poškuvienė ir formaliojo švietimo skyriaus vedėja, biologijos-chemijos mokytoja Neringa Juškevičiūtė spalio 7-12 dienomis dalyvauja projekto „Mokymosi be sienų organizavimas vardan kiekvieno mokinio individualios pažangos“ kursuose ,,Student-centered Classroom: teachers as promoters of active learning “.
Pirmąją dieną kursų dalyviai iš Estijos, Bulgarijos, Vengrijos, Prancūzijos, Vokietijos, Slovakijos ir Lietuvos pristatė savo šalis ir mokyklas, pasidalijo patirtimi, išsiaiškino lūkesčius, diskutavo apie problemas, su kuriomis susiduria savo šalies švietimo sistemoje.
Antroji kursų ,,Student-centered Classroom: teachers as promoters of active learning“ diena
Mokytojos Ina ir Neringa tęsia veiklas Europass mokytojų akademijoje. Šiandien dėmesys skirtas metodui ,,Flipped classroom“. Taikydamos šį metodą parengė virtualią užduotį integruotai lietuvių kalbos bei gamtos ir žmogaus pamokai. Užduotys išsiųstos 6a klasės mokiniams.
Mokytojos Ina ir Neringa
Trečioji kursų ,,Student-centered Classroom: teachers as promoters of active learning“ diena
Penktoji kursų ,,Student-centered Classroom: teachers as promoters of active learning“ diena
Mokytojos Ina ir Neringa šiandien mokėsi naujų įsivertinimo metodų, ypatingas dėmesys buvo skiriamas bendrųjų kompetencijų vertinimui. Taip pat išbandė naujus aktyviuosius mokymo(si) metodus.
Mokytojos Ina ir Neringa
2019-11-20
Bendrųjų kompetencijų į(si)vertinimas
2020-01-10
2020-01-11
,,Erasmus+” KA1 kursai ,,Klasė su vaizdu į pasaulį”.
Nuostatas keičianti patirtis tęsiasi…
Besitęsiant pažinčiai su viena iš Karibų salų, per naujos kultūros pažinimą vyksta virsmas, įpareigojantis į mokyklą žiūrėti kitaip, plačiau, kitų pasaulio kultūrų kontekste. Nesame patys sau, šiandienos mokiniai – rytojaus pasaulio piliečiai, o pasaulis didelis ir platus, kupinas įvairiausių iššūkių. Savęs pažinimas, empatija, konfliktų sprendimas, kūrybinis, kritinis mąstymas, bendravimas ir bendradarbiavimas ir, svarbiausia, valia imtis veiksmų siekiant keisti(s) – esminiai įgūdžiai, ties kuriais susitelkdami ugdysime atsakingą pilietį globalaus pasaulio kontekste, nepamiršdami savo šaknų – tautinio tapatumo.
Pažintis su tradiciniais Gvadelupės Gwo Ka būgnais ir jų muzikos ritmais, apsilankymas nacionaliniame Gvadelupės parke ,,Cascade aux Ecrevisses” – tai istorinis ir kultūrinis kontekstas, kuriame mokomės, kaip svarbu ruošti vaikus buvimui, mokymuisi ir profesinei veiklai globalioje visuomenėje, pristatydamos savo mokyklos patirtis analizuojame, kiek patys esame internacionalūs ir kuria kryptimi turėtume judėti toliau.
,,Žinoti, rūpintis, veikti” – trys veiksmo žodžiai, kurių realizavimo per konkrečias ugdymo veiklas, naujas patirtis linkime sau ir savo mokyklos bendruomenei.
2020-01-16
,Erasmus+” KA1 kursai ,,Klasė su vaizdu į pasaulį” (III dalis)
Antrąją mokymų savaitę toliau gilinamės į internacionalumo ugdymo galimybių paieškas. Besimokydamos drauge su kolegėmis iš kitų šalių ieškome būdų, kaip tarptautiškumą integruoti į nacionalinį turinį, aiškiai suvokdamos poreikį, mąstome apie gaires progimnazijos tarpkultūriškumo politikai.
Labai džiugu, kad mokymai organizuojami labai netradiciškai, įtraukiant besimokančius į aktyvią veiklą: mokomės vis kitose vietose, geografinį, kultūrinį kontekstą siejame su mokymų tema.
Besilankydamos tropiniame miške kiekviena dalyvė apmąstėme veiklų planą, numatantį, kaip šiame geografiniame kontekste galėtų būti ugdoma gimtosios kalbos, komunikavimo užsienio kalba kompetencijos, mokėjimas mokytis, kūrybiškumas, skaitmeninė kompetencijos. Buvo įdomu rengti individualius pristatymus, klausytis idėjas pristatančių kolegų ir suvokti, kad galimybių šiai temai plėtoti turime nepaisant to, kurioje pasaulio vietoje esame: Gvadelupėje ar Lietuvoje. Svarbu sau atsakyti į klausimą, ,,kodėl to reikia?”, ir paskatinti apie tai mąstyti mokinius.
Mokymosi patirtis praturtino ir konkrečios veiklos, susijusios su tarptautinių projektų (,,eTwining’’, ,,Erasmus+’’) platformomis, kurių dėka Europos mokytojai ir mokiniai turi galimybę organizuoti bendras veiklas ir dalyvauti jose nepriklausomai nuo to, kuriame Europos kampelyje yra. Džiugu, kad ir mes esame šios tarptautinės bendruomenės dalis.
2020-01-29
Kursų patirties sklaida
Direktorė Natalija Kaunickienė ir direktorės pavaduotoja ugdymui Birutė Klimašauskienė mokytojų tarybos posėdyje pristatė kursų „Klasė su vaizdu į pasaulį” metu įgytą patirtį. Mobilumo metu kilusios idėjos mokyklos veiklos tobulinimui jau įtrauktos į 2020 m. veiklos planą.
2020-02-19
Erasmus+KA1 projekto ,,Mokymosi be sienų organizavimas vardan kiekvieno mokinio individualios pažangos” kursai Portugalijoje
Dailės mokytoja Daina Dambrauskienė su Europos šalių mokytojais diskutuoja apie šiuolaikinio mokymosi tendencijas kursuose “Teaching in a 21st Century School”.
2020 m. vasario 16 -23 d. Portugalijoje, Madeiros saloje vyko mokytojų kvalifikacijos tobulinimosi kursai “Teaching in a 21th Century School”. Dailės mokytoja Daina Dambrauskienė dalyvavo mokymuose kuriuose diskusijų temos ir praktinės veiklos buvo skirtos XXI a. mokyklos pagrindinėms kompetencijoms, IKT naudojimo mokyklose skatinimui, tarpdisciplininio mokymosi svarbai per STEAM veiklas, eksperimentavimui, plėtojant naujas mokymo praktikas ir mokymosi metodus, sėkmingam eTwinning projektinės veiklos įtraukimui į mokymo procesą, socialinių, lingvistinių ir kultūrinių įgūdžių tobulinimui.
2019-02-27
Vasario 27 d. Salduvės progimnazijoje vyko dalijimosi patirtimi renginys, kodiniu pavadinimu GPS (gerosios patirties sklaida). Renginyje, organizuotame stotelių principu, įgytą tarptautinę patirtį pristatė tarptautinės programos ,,Erasmus+“ KA1 projekto ,,Keičiame kryptį: nuo mokymo – prie mokymosi“ mobilumų dalyviai: progimnazijos direktorė Natalija Kaunickienė (Suomija), direktorės pavaduotoja ugdymui Birutė Klimašauskienė (Italija, Portugalija), lietuvių kalbos mokytoja Tatjana Kukelkienė (Norvegija), dailės mokytoja Daina Dambrauskienė (Ispanija, Italija). Prie programos ,,Erasmus+“ KA1 dalyvių jungėsi ir nacionalinio projekto ,,Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ dalyvės mokytojos Edita Čėsnienė, Jurgita Girdvainienė, Ingrida Žurauskė ir Nijolė Juškienė, kurios turėjo galimybę viešėti Latvijos ir Estijos mokyklose. Projekto dalyvės dalijosi žiniomis apie skirtingas Europos šalių švietimo sistemos patirtis, kvietė išbandyti socialinio emocinio ugdymo, aktyvaus mokymosi pamokoje metodus. Renginio pabaigoje mokytojai reflektavo apie tai, kaip ir kokias kolegų tarptautines patirtis galima diegti ugdymo procese, ko galime pasimokyti iš skirtingų šalių patirties švietimo srityje.
Projekto tikslas – gerinti mokytojų kalbinius įgūdžius, skatinti bendrauti tarptautinėje erdvėje, įsitraukti į tarptautines veiklas, bendrauti su partneriais, naudotis įvairesne mokymo medžiaga užsienio kalba. Skatinti bendruomenės narius suvokti save kaip Lietuvos, Europos, pasaulio aktyvius piliečius kitų šalių kontekste, pažinti kitų šalių ypatumus, kultūrinį paveldą. Dalyvaudami kursuose mokytojai pasisems idėjų, kaip įdomiai integruoti tarptautiškumo temas dalykų pamokose, kokius interaktyvius ir įtraukius metodus bei įrankius naudoti, drąsiau ieškos informacijos šaltinių užsienio kalba, pagerins pamokos vadybos įgūdžius, kurs pozityvią ir saugią mokymosi aplinką. Projekto trukmė 18 mėnesių, pradžia 2021-12-27. Planuojamos veiklos: mokytojų mobilumas (11 mokytojų), mokinių grupės mobilumas (6 mokiniai), 2 praktikantų iš užsienio priėmimas. Skirtas biudžetas 30 635 eurai.
2022-06-27
Erasmus+KA1 mokymai Barselonoje.
Birželio 13- 18 dienomis vyko Erasmus+ projekto ,,Mokomės priimti: tarpkultūrinis ugdymas šiuolaikinėje mokykloje“ mokymai. Juose dalyvavo mokytojai iš Belgijos, Vokietijos, Suomijos, Lenkijos ir Vengrijos.
Mokymų metu buvo kalbama, diskutuojama, kaip ugdyti ir tobulinti vertybes: toleranciją, pagarbą, geranoriškumą, bendradarbiavimą, teisingumą, vienybę. Kursų dalyviai daug užduočių atliko dirbdami grupėse, porose ir jas atliko netradicinėse aplinkose. Buvo įdomu klausyti ir diskutuoti apie kitos kultūros pažinimą, gebėjimą siekti kompromiso, galimus konfliktus.
Tarptautiniai mokymai suteikė praktinių žinių, leido patobulinti anglų kalbos žinias, sustiprino tarpkultūrinę ir socialinę kompetencijas.
Logopedė Rosita Radavičienė