2022-03-16
El Castellot mokyklos mokytojų vizitas progimnazijoje
“Erasmus+”: naujas etapas
European Investment Bank Institute parama
(2018-2019 m.m.)
Mokyklai suteiktas „eTwinning” Nacionalinis kokybės ženklelis už tarptautinį projektą „Everyday Creativity“
Džiaugiamės, kad Šiaulių Salduvės progimnazijos ir Prancūzijos Reimso mokyklos „College François Legros“ vykdytas tarptautinis projektas „Everyday Creativity“ buvo apdovanotas „eTwinning“ Nacionaliniu kokybės ženkleliu. Pusmetį vykusio projekto metu Žurnalistikos ir medijų raštingumo būrelio nariai (vadovė – Tatjana Kukelkienė) įsitraukė į įvairias kūrybiškumą ir tarpkultūrinę kompetenciją ugdančias veiklas, bendravo ir bendradarbiavo su bendraamžiais iš Prancūzijos.
2019-02-27
Vasario 27 d. Salduvės progimnazijoje vyko dalijimosi patirtimi renginys, kodiniu pavadinimu GPS (gerosios patirties sklaida). Renginyje, organizuotame stotelių principu, įgytą tarptautinę patirtį pristatė tarptautinės programos ,,Erasmus+” KA1 projekto ,,Keičiame kryptį: nuo mokymo – prie mokymosi” mobilumų dalyviai: progimnazijos direktorė Natalija Kaunickienė (Suomija), direktorės pavaduotoja ugdymui Birutė Klimašauskienė (Italija, Portugalija), lietuvių kalbos mokytoja Tatjana Kukelkienė (Norvegija), dailės mokytoja Daina Dambrauskienė (Ispanija, Italija). Prie programos ,,Erasmus+” KA1 dalyvių jungėsi ir nacionalinio projekto ,,Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!” dalyvės mokytojos Edita Čėsnienė, Jurgita Girdvainienė, Ingrida Žurauskė ir Nijolė Juškienė, kurios turėjo galimybę viešėti Latvijos ir Estijos mokyklose. Projekto dalyvės dalijosi žiniomis apie skirtingas Europos šalių švietimo sistemos patirtis, kvietė išbandyti socialinio emocinio ugdymo, aktyvaus mokymosi pamokoje metodus. Renginio pabaigoje mokytojai reflektavo apie tai, kaip ir kokias kolegų tarptautines patirtis galima diegti ugdymo procese, ko galime pasimokyti iš skirtingų šalių patirties švietimo srityje.
Programa „Antras Žingsnis“ tai socialinius emocinius įgūdžius lavinanti bei smurto prevencijos programa. Socialiniai emociniai įgūdžiai leidžia vaikams būti sėkmingesniems mokykloje, moko juos įsitraukti į saugios bei pagarbios mokyklinės aplinkos kūrimą. Socialinių emocinių įgūdžių turėjimas leidžia išvengti netinkamo elgesio, bendraamžių atstūmimo, impulsyvumo.
Programos metu 1-4 klasių mokiniai:
- mokosi savireguliacijos – tai leidžia mokiniui tinkamai ir produktyviai dalyvauti klasės darbe;
- išsiugdo empatiją – tai leidžia moksleiviams tvarkytis su savo jausmais bei spręsti tarpasmeninius konfliktus su kitais;
- mokosi emocijų valdymo – stiprių emocijų atpažinimas bei mokėjimas nusiraminti leidžia save sukontroliuoti bei nesielgti agresyviai;
- įgyja problemų sprendimo įgūdžių – tai leidžia tinkamai spręsti bendraamžių tarpasmeninius konfliktus bei mažina impulsyvų ir agresyvų elgesį.
Programoje naudojama medžiaga
Programos vykdymui naudojama metodinė medžiaga. Tai didelės, A3 formato kortos, kurių vienoje pusėje yra tekstas, reikalingas mokytojui, o kitoje – fotografija. Pirmoje klasėje naudojamos 26 kortos, antroje – 22, trečioje – 18 ir 4 klasėje – 26. Pagal kortose pateiktą tekstą analizuojamos gyvenimiškos situacijos.
Salduvės progimnazijos 1-4 klasių mokiniai programos metu mokosi svarbiausių sveikos socialinės ir emocinės raidos įgūdžių:
- empatijos;
- impulsų valdymo ir sprendimo;
- pykčio valdymo.